2020. május 11., hétfő

Angol 7.b 9. hét/ 2

Good morning.😊


Emlékszel hogy kezdődött a sztori?
Layla és Chloe a sportközpontnál találkoznak. Úszni mennek.

Layla köszön és elnézést kér a késésért:                                 Hi, Chloe.  Sorry, I’m late.
Chloe mondja, hogy semmi baj, én is az előbb érkeztem:      That’s OK. I’ve just arrived, too.

Másoljátok le ezt a kis rövid párbeszédet a füzetbe!
Nézzük meg  az utolsó mondatot! Itt a  just szó jelentése: nemrég, az előbb, éppen most
Tehát, ha azt akarjuk angolul kifejezni, hogy valami nemrég történt, akkor az ige így néz ki a mondatban:
have vagy has + ige 3. alak / a just szó középen van/
Most másoljátok le a szabályt a füzetetekbe!
Mf.: 81/ 5.6 

Mf.: 51/4

1, Kérsz inni?
Nem, köszi, az előbb ittam egy csésze teát. /have/        I’ve just had a cup of tea.

Egy kis segítség:
2, Az előbb hívtam őt./ call him/
3, Most keltem fel. / get up/
4, Most takarítottam fel a szobát. / clean the room/. 
5, Leejtettem a kamerát. / drop the camera/
6, Az előbb küldtem egy e-mailt. /send an e- mail /

Figyelj! Az igét 3. alakba kell tenni! Minden mondat így kezdődik: I’ve just..
Határidő: péntek
Ide küldd, kérlek: mezesedo@gmail.com / Alig működik a freemail rendszer, ezért késnek a válaszaim!/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése